Saturday, August 22, 2009

Mis asi on Twitter?

Mis asi on Twitter ja milleks see hea on?

Kui mina esimest korda Twitterist kuulsin tundus mulle, et tegemist on ikka päris mõttetu asjaga, kuid tänaseks olen leidnud lihtsuses peitub geniaalsus.


Mis see siis täpselt on?

Põhimõte on selles, et sa saad saata 140 tähemärgilise sõnumi, umbes nagu telefonis. Üks sõnum on ainult 140 tähemärki korraga. Sellepärast ei saa seda tegelikult nimetada blogiks.

Küsimus tekkib, et kellele sa selle sõnumi siis saadad? Sõnum läheb kõigile neile, kes sind Twitteris jälgivad. Sa võid ise valida keda sina jälgid ehk sõnumeid loed ja teised saavad sinu sõnumeid lugeda.


Ja miks see hea on?

Miks on sõnumit saatmine kasulik. Eks igaüks leiab ise enda kasu või kasutuse aga tähelepanu juhtimiseks tooksin siin mõned näited. Esimene oluline asi on see, et paljud inimesed küll kasutavad Orkutit, Facebooki, Blogi ja mõned ka MySpace’i, kuid tegelik elu käib kõigi nende asjade vahepeal. Eelnimetatud kanalite kaudu me saame kursis olla mingite protsesside tulemustega. Keegi paneb pilte üles või kirjutab oma mõtted blogis, siis see on enamasti mingi asja tulemus: lugesin raamatut ja tekkis mõte; käisin reisil ja tegin pilte. Samas huvitab inimesi ka protsess ja siin tuleb appi Twitter. Sa ei kirjuta blogisse ja ei saada sõbrale sõnumit, et „uus Kiyosaki raamat on väga hea, eriti teine peatükk” või „sain kiiruskaameraga trahvi. Haapsalu mnt 35km tuleb võtta rahulikult” või „Kristiine keskuses jagatakse tasuta jäätist” või „Olen Londonis väitlus MM’il. Esimese vooru võitsime.” Sa ei tee seda aga tore oleks ju teada ja selleks ei pea tervet blogi kirjutama. Enamasti jälgitakse Twitteris neid inimesi, kellest sa mingil põhjusel hoolid: kas ta on sinu jaoks autoriteet või lihtsalt hea sõber või on tal head informatsiooni ja mõtteid. Näiteks oleks päris huvitav teada, milliseid raamatuid loeb sinu lemmik kirjanik.

Keda valib valimistel Savisaar?

Kust tulevad Peeter Oja naljad?

Mis hobidega tegeleb Peep Vain?

Kuist saab Chalice oma muusikale inspiratsiooni?

Sa ei teadnudki, et sinu onu kirjutab raamatut?

Sul polnud õrna aimugu, et sinu eks tüdruk on Londonis ja menukas bändis laulja?

Sinu parim sõber tantsib salsat?

Nüüd sa tead!


Mida mina veel leian kasulikuna Twitteris on see, et informatsioon liigub meeletu kiirusega ja ma saan valida millist informatsiooni ma tarbin. Hoopis parem on jälgida inimesi kes on minu jaoks autoriteedid. Kui Tony Robbins saadab lingi, siis ma juba tean mis teemal ja mis kvaliteeti on oodata. Mõnes mõttes, teevad info sorteerimise töö ära omaala eksperdid ja mina saan valida kas ma jälgin neid või mitte.


Kokkuvõte, et mida on siis võimalik Twitterist saada

1) Jälgida protsessi – kuidas Kerli oma loole sõnad sai?

2) Õppida inimeste isiksusi paremini tundma – Kuidas sõbranna shokolaadi sõltuvusega võitleb?

3) Mida sõbrad arvavad ja eelistavad – Uus Potteri film on rohkem suhte draama kui maagia.

4) Mida sinu kangelane, autoriteet, iidol teeb? – Vain töötab uue koolituse kallal.

Tegelikult on palju veel ja rohkem saada sa teada:


Kõik näited on välja mõeldud ja sarnasused päriseluga on juhuslikud.


Inglisekeelne video Twitterist

http://www.youtube.com/watch?v=ddO9idmax0o

Seletab Twitterit ja selle lisasid eesti keeles

http://www.okia.ee/blog/2009/03/mis-on-twitter/

Jälgi mind Twitteris

http://twitter.com/mihkelnurm

Ma ei tea kas sa oled kuulnud, aga Kõik Räägivad Sellest
>>> krs.ee

No comments:

Post a Comment